Hoe beinvloedt Tekenspel het kind?

Je ervaart aan den lijve het effect van beweging, kleur en vorm. Je ontdekt wat de beweging in de tekening zegt over het kind. Er zijn tientallen spellen waarmee je kinderen helpt de chaos te lijf te gaan, zich te focussen, energie toe te voeren, te gronden, grenzen te bewaken en en in beweging te komen. (Ook geschikt als schrijfdans, mindfulness of braingym)

Hoe ondersteunt Tekenspel het leren?

Spelenderwijs ontwikkelen kinderen vaardigheden die nodig zijn om schoolse uitdagingen aan te gaan.
Je leert technieken waarmee je kinderen leert om te plannen, systematisch te werken, rekenstructuren te doorzien en stimuleert hen plezier te krijgen in taalverwerving.

NB: Deze module is niet alleen voor leerkrachten interessant, ook coaches en therapeuten kunnen hiermee een belangrijke rol spelen bij het overwinnen van leerproblemen. Door de niet-schoolse aanpak werkt dit aanvullend, zonder het leerproces op school te verstoren.

Hoe help je kinderen omgaan met frustraties?

Tekenspel helpt bij het onderzoeken en verwerken van emoties. Naarmate een kind beter leert omgaan met emoties krijgt het meer grip op zichzelf en begrijpt het anderen beter. Zo iemand heeft ruimte voor het contact met anderen en staat open voor nieuwe ontdekkingen.
Deze serie lessen staat in het teken van technieken waarmee je kinderen helpt hun eigenheid te verkennen en te waarderen, met emoties om te gaan en hun plek in de groep in te nemen.

Zinvol Tekenen met kinderen stimuleert de:

 

Sociale
       Emotionele 
                  Cognitieve ontwikkeling

 Wat biedt ZINvol Tekenen?

vaardigheden Zinvol Tekenen

De verworven vaardigheden na het volgen van de jaaropleiding zijn:

naar eigen inzicht keuzes maken uit de beschikbare tools:

  • voor individueel of groepsgewijs toepassen in klas, gezinsbegeleiding of coaching.
  • voor gebruik bij het verwerven van schoolse vaardigheden.
  • voor inzet in vakoverstijgende vaardigheden als concentratietraining, braingym, ontwikkeling van de executieve functies, mathematisch denken, lateraal denken, koppeling van tijd en ruimte, klank en teken (zoals bij het aanvankelijk en voorbereidend rekenen, lezen en schrijven).

Deel deze pagina